2009. április 28., kedd

Acer szervíz

Kicsit eltűntem az utóbbi pár hétben... Ennek legfontosabb oka: megjárta a gépem az Acer brno-i regonális szervízközpontját :( A masina távolléte alig több, mint 2 hétig tartott. Leírom tapasztalataimat az Acer garanciális szervíz igénybevételéről (bár senkinek NE legyen rá sosem szüksége!) Időrendben haladva:
- 2009. március közepe-vége: kb. 1-1,5 órás folyamatos használat után az AA1-om LED háttérvilágítású kijelzőjén jobbról számolva úgy minden 10-12. pixel szép narancsárga színben "pompázott". Magyarul: megjelent egy pirosas függőleges csík, végig a kijelzőn. Ha átváltottam pl. egy film v. kép megtekintésére, akkor azonban eltűnt. Gondoltam, átmeneti érintkezési hiba, ami nem éppen jó előjel a jövőre nézve.
- 2009. április 1.: sajnos nem áprilisi tréfa, a piros csík végérvényesen ott maradt :( Nosza: BIOS és rendszer újratelepítés, hátha... de már bekapcsolás után, a BIOS képernyőn is látható a csík... Külső monitor gépre rádugva: azon semmi csík! Evidens: rossz az LCD panel...
- 2009. április 3.: hibabejelentés a géphez adott garancia papíron talált telefonszámra. Kértek sorozatszámot, ami alapján beazonosították a masinát és küldték egy nyomtatási lehetőséggel rendelkező emil-címre az instrukciókat. Ennek lényege: csomagoljam be a gépet, nyomtassam ki a PDF-et, ami egy UPS szállítólevél, ebből ragasszak fel egyet a csomagra, majd hívjam fel a megadott UPS számot. Itt megállapodtunk abban, hogy 2009. április 6-án du. viszik a gépet szervízbe.
- 2009. április 7.: fél napot késtek :) de sebaj...
- 2009. április 8.: SMS + emil érkezik: megkapta a brno-i Acer szervíz :)
- 2009. április 9-21.: a kapott szervíz kód alapján az acer.hu-n folyamatosan ellenőrizhettem, hogy a gépem: "Under repair" :)
- 2009. április 22. délután: SMS-t kapok, a gépem megjavítva, UPS-nek átadva, szállítás 2 munkanapon belül! Plusz kaptam egy "tracking ref" számot, amivel az UPS honlapján ellenőrizhettem a csomag útját: Brno - Bécs - Budapest-Vecsés, majd vissza ide a nyugati végre :) Ja, meg egy üres emilt is kaptam, gondolom a technika ördöge elnyelte a tartalmát :)
- 2009. április 24.: UPS sofőr hív mobilomon, hogy az iGO8 vhova jól "elkalauzolta" :) de semmi gond: kimentem a ház elé és fél órán belül átadta a gondosan becsomagolt "kütyümet" :) Garanciális javítás: LCD csere.
Ennyi! Ahogy elején írtam: ne legyen senkinek erre a szervízelésre szüksége, de azért le a kalappal az Acer előtt!! Ha már nem lennék ASUS fan (kivéve ezt a szuper kis gépet), akkor ezentúl csak Acer masinát vennék :)

15 megjegyzés:

  1. Hiányoltalak!!!
    Többször felnéztem erre az oldalra, de most már értem az okát :-)

    Hát sajna Te is belefutottál a szervízbe...!
    Leírásod pontos volt! Nálam az UPS-es csak egyszer tévedett egy emeletnyit, de egyébként minden pontosan úgy zajlott mint a Te esetedben... csak éppen háromszor (eddig).
    A legutóbbi óta egyetlen panaszom se volt a gépre.
    Ami panaszom van... az igazából csak a terméktámogatással kapcsolatos és nem tudok velük dűlőre jutni.
    Irogatom a "tech. supp"-nak a kérdéseimet, de semmi válasz! Legutóbb az angol területi képviseletre címeztem a panaszomat (angolul) -mellékelve a magyar nyelvű levelemet amit az itteni képviseletnek írtam-, hogy ugyan már miért nem kapok semmi választ...? Hát szép szolidan visszautaltak az illetés helyre. Viszont pozitívum, hogy szinte azonnal kaptam érthető és tisztességes válasz!
    Te esetleg tudod, hol és hogyan lehet az ittenieket biztosan elérni és kicsikarni értelmes választ értelmes kérdésekre?
    Jó lenne... :-)

    Válaszodig is minden szépet és jót...!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia Dezibe! Csak kíváncsiságból: milyen tech. support kérdéseid vannak feléjük?

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Idemásolom egyik legutóbbit...!

    "
    Kedves Technikai támogatás!

    1.) Szeretném a linpus linux négyes felosztású desktop-ját lecserélni, egyszerű háttéren lévő saját magam által elhelyezett (nekem szükséges) ikonos nézetre. Hogyan tehetem meg?
    2.) Vajon miért nem tudja az AAOne médialejátszója alapból az .avi file-okat lejátszani?
    És ha már a mediaplayernél tartunk,...
    3.) ...miért nem tudja a beépített lejátszóprogram az "előretekerés" vagy a léptetés funkciókat, akár különféle sebességekkel is (mint szinte bármelyik más program pl: VLC, BSP,?
    4.) Hol lehetne fizikailag is megmutatni -ahhoz értő "támogatás"-nak- a gépet és fizikai segítséget kapni.

    És még rengeteg kérdésem lenne, amit nem lehet írásban egyszeűen kifejezni.
    Mindenesetre...fentiekre TÉTELES és KIMERÍTŐ válaszokat kérek, valamint a MEGOLDÁSOKAT a problémáimra!
    Nem hiszem, hogy a nekem szükséges információkat, szinte kizárólag a netről, fórumokról kellene "leszednem".

    Még egy megjegyzés. Néhány támogatáskérő levelemre hetek óta nem válaszoltak. Fentiek részben benne vannak! Kérem vegyék tekintetbe, hogy fogy a türelmem! :-(


    Várva a megoldásokat, előre is köszönettel!
    "
    Idézet vége!

    Nos! Tudom, hogy ezek egy részét veled már kitárgyaltuk, de hogy ezeket egy technikai támogatás egyetlen betűt se közöl, az azért úgy tűnik, teljes hiánya a technikai ismereteknek.
    :-)

    Üdv!

    VálaszTörlés
  4. Hello hello, igen en is hianyoltam az uj irasokat. Na nem mintha en annyira aktiv lettem volna....
    Az inditoikon keszitese fuggoben maradt, hamarosan ujra neki kell majd ugranom remelhetoleg a te segitsegeddel.
    Udv, Peter

    VálaszTörlés
  5. Szia Dezibe! Hát... a kérdéseid mind a szoftverhez kapcsolódnak, ehhez meg gondolom az Acer (mint elsősorban hardvergyártó) nem nagyon ért. Más kérdés: akkor minek csináltatja meg vkikkel a Linpus LiNUX-ot, amit aztán saját gépeivel (laptop, netbook) árusít. Szerintem igazából egy használható szoftver-leírás kellene erről a spéci LiNUX-ról, amiben pl. a Te kérdéseidre is megtalálható lenne a válasz. Bevallom: elég sok LiNUX doksival találkoztam már eddig, magyar és angol nyelven, DE a Linpus-ról eddig még semmit. Ergo: igazán tehetett volna mondjuk Ubuntu-t az Acer erre a gépre, amihez 77-féle doksi létezik már magyarul is.

    VálaszTörlés
  6. Szia Peter! Ha tudok, segítek :) Vhol már írtam itt a blogban: x-edszer újratelepítve a recovery pendrive-ról a rendszert, én még mindig ezt tartom ezen a gépen legjobban használhatónak, függetlenül pl. az indítóikon készítés komplikáltságától :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Zoly!

    Hát ismét behalt a gép.
    Kedves hölgy a forródróton adta a jótanácsot, de nem működött. A hibajelenség -eddig ilyent nem csinált- boot-ig minden oké, aztán csak fekete háttér egy szem egérrel a közepén. "Támogató" hölgy ajánlata: Amikor betöltődik az Acer logó, nyomjak Alt+F10-et. Oké, próba semmi, ill. ugyanaz... a fekete háttér egy egérrel. Új próba... eredmény ugyanaz.
    Marad a sikamika! RecDVD-ről Pendrive-os bootUSB... Tíz perc és megy a gép! Ennyi. A támogató alternatív javaslata, beadni a BRNO-i szervízbe. Hozzáteszem, azt mondtam a hölgynek, hogy nem tudom megcsinálni a rendszervisszaállítást, mert nincs külső DVD-m. Erre mondta, hogy akkor "szervíz"!
    Hagytam... mondtam, majd kerítek egy kölcsön DVD-t.
    És íme megy a gép.

    Csak megint minden tutit rakhatok rá újra...VLC, Passians, Sakk, DC...
    Viszont... már van külső HDD-m rárámoltam mindent amit csak menthettem. De a programokat sajnos csak élő net mellett lehet újratelepíteni.

    Na ez van!
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  8. Szia Dezibe! Erről a "hibáról" már olvastam vhol... a lényege (ha ez segít :)) nem indult el az Xfce4, ami a grafikus felületet "ablakkezelője. Általában ez akkor fordult elő korábban, ha ez /etc/X11/xorg.conf fájlba vmi "nem odavaló" paraméter került. Ezért a mai modern disztrók, pl. Ubuntu, meg az újabb grafikus felület kezelő (=x.org) nem használja ezt a konfigurációs fájlt. Ettől persze még elszállhat a grafika, de ekkor egy minimális grafikus felület azért minden gépen bejön, amin lehet bizonyos beállításokat elvégezni, aztán vagy megy, vagy nem. Sajna az AA1 Linpusa kicsit "régi" x.org verziót használ, aminek kell ez az xorg.conf. De várjál csak: közben azon gondolkozom, milyen program "szabta" el Neked ezt a beállítást... Elég fura, nem találok most hirtelen egyet sem. Mint már többször mondtam: vigyázni kell a "Szoftvertelepítő"-vel, mert felrakott akármelyik program jól összekutyulhatja az addig működő rendszert :)

    VálaszTörlés
  9. Ja, előzőből lemaradt: külső HDD hasznos dolog, én általában a konfigurációs fájlokat rakom el, bár erre megfelel egy pár gigás pendrive is.

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    Elmondom hogy akadt ki a gépem...

    Éppen minden DVD-CD-t adatot rápakoltam a külső HDD-re, amit ugyanott, azaz a külső vinyón, kezdtem rendszerezni. Zenéket, filmeket képeket stb... szépen kategorizálva átrendezgettem... Közben egy-egy dolgot megnéztem, hogy az épp micsoda, hogy a megfelelő helyére tehessem. Egyszer az egyik klippnél -ami pl előadó miatt épp besorolódott volna a saját könyvtárjába- lefagyott a gép. Újra indítás... és azóta csak a sötét kezdőháttér maradt. semmi grafika, csak az egérkurzor.
    De már nem annyira érdekes. Újrahúztam a gépet és most épp a VLC-vel szenvedek, mert sehol nincs telepíthető állapotban a 9.5-ös. A nálad lévő idevonatkozó írásodban a hivatkozás nem él! Valami hasonlót már találtam egyszer. A lényeg hogy az FTP://ACER-EURO.COM/...stb. nem szolgál ki! Valami más struktúrába szervezték ezt. Úgy megtaláltam, de most nem lelem!
    HELP!!!
    Addig nem tudom nézni az .AVI-kat a külső vinyóról!

    Üdv!

    VálaszTörlés
  11. Szia megint :) Hát... én most klikkeltem a bejegyzésemben levő "innét"-re és letöltené az Acer-től a vlc-jüket... de ezzel szerintem nem sokra mész, mert hiányzik belőle pár kodek. Inkább a komplikáltabb módon tedd fel a Kwizart-ból, ahogy leírtam. Én már vagy 5x megcsináltam, néha kicsit lassú a net és lassabban települ fel, de végül használható.
    Egy megjegyzésem lenne. Én nem használnám zene, film, kép kategorizálás célból ezt a gépet, mert (sajna!) tapasztaltam már: az Intel Atom + integrált (8MB-os!) grafikus chip... nem erre "van kitalálva". Pl. HD-s YouTube flash-videokat sem "viszi", pedig azok nem olyannyira proci-terhelőek, szerintem, de lehet, tévedek :)

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Félreértettél...

    Nem a gépet használom kategorizálásra, hanem a külső HDD-n akartam rendszerezni az "ömlesztett" dolgaimat! Azért ömlesztett, mert minden régi CD-m DVD-m anyagát erre a külső vinyóra pakoltam (500Gb-s).

    Az "innét" nekem nem működik, de lehet, hogy azért, mert wifi-n vagyok -közterületen- és lehet, hogy tűzfal mögött is :-)
    -na majd otthonról-
    De amiket eddig innen találtam az vagy a 0.8.7. vagy az új 0.9.6-os verzió, de a 0.9.6-os nem akar menni!
    Nelem a VLC csak arra kell, hogy a külső vinyón lévő filmeket megnézhessem.

    Képzeld, hogy itt olyan gyorsan jön a wifi-n a net, hogy a Youtube-os videók simán, szaggatás nélkül jönnek... persze nem HD-sben.

    Visszatérve egy korábbi levélváltásra... a tech&supp-nak ahhoz is kellene támogatást adnia amivel szállítja a gépet... De ezek fatökűek!

    Üdv!

    VálaszTörlés
  13. Szia! Naja, náluk szoftver tech&supp kimerül a géphez adott könyvecskében leírtakra, ez van..

    VálaszTörlés
  14. Szia Zoly!
    Szóval...itthon működik, azaz tűzfal mögött voltam ami nem engedte ezt a letöltést...Néha más sem jön le...ezek szerint ezért.
    Persze még nem kész, de már tölti!
    Reménykedem!

    Üdv!

    VálaszTörlés
  15. Hurrá működik...!

    De nagyon sokáig cicózott a "terminálban" mire végzett vele. Régebben nem tűnt ilyen hosszúnak...! Mindegy a lényeg, hogy megy!

    Üdv!

    VálaszTörlés